olka1007

Temat: [Megane II phI] Otwieranie drzwi a karta HF
Witam ponownie wszystkich użytkowników Megane. Mam to autko od miesiąca i dalej sporo pytań co do elektroniki. Po zakupie sporo jeździłem ( bo wiadomo coś nowego ) i tak każde podejście do stojącego auta i przyłożenie ręki do czujnika przy klamce powodowało otwarcie zamków. Ale po dniu przerwy już nie wystarczy przyłożyć ręki tylko trzeba pociągnąć za klamkę dopiero się otworzy, ale gdy zamknę i po chwili przyłożę rękę to się otwiera. W instrukcji jest napisane, że jak auto stoi ponad 72 godziny to trzeba pociągnąć za klamkę dwa razy. Ale ono się tak zachowuje po znacznie krótszym czasie. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie ??
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=18064



Temat: [Megane I phI] Przewody do czujników w drzwiach
Po awarii kluczyka IR zamontowałem alarm który przejął funkcję centralnego zamka, znalazłem przewody od kierunkowskazów pozostało mi tylko podłaczyć czujniki drzwi i tu moje pytanie gdzie jest wiązka z tymi przewodami lub kostka bo wczoraj spędziłem cały dzionek w aucie na szukaniu i nie mogę ich zlokalizować a prowadzić nowe przewody do każdego czujnika mija sie z celem
Pozdrawiam
Krzysiek
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=10680


Temat: [Megane II phI] Czy każda MII posiada wyś. temperatury???
Każdy wyświetlacz montowany w Megane II jest przystosowany do wyświetlania temperatur. Oświetlając mocnym światłem wyświetlacz widać miejsce wskazania temperatury. W wersjach bez zamontowanego czujnika temperatury wiązka kończy się w prawych drzwiach w gumowej karbowanej osłonie - styki w kostce 18 i 19 (pozostałe styki są do el. szyb, centralnego zamku itd). Wystarczy przeciągnąć kabel do lusterka od tych styków. Według mojej wiedzy każde lusterko ma miejsce na zamontowanie czujnika (otwór około 5 mm w dolnej częsci prawego lustra wstecznego). Cały montaż nawet dla nie wprawionej osoby nie powinien zająć więcej niż 1 -1,5 h
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=19291


Temat: Kod immobileizera, aktywacja, działanie, budowa kluczyka
Witam wszystkich serdecznie..
Wiem ze temat byl juz walkowany ale chcialbym do niego wrocic poniewaz dwa dni temu pojawil sie problem a mianowcie...juz tlumacze:

Od roku jestem wlascicielem Renault Megane Scenic 1.6benzyna rok.97
Auto zostalo sprowadzona i do tej pory wszystko dzialalo bardzo dobrze,jakis miesiac temu pojawil sie pierwszy niegrozny problem (przynajmniej tak myslalem)
Gdy wracalem z zona z miasta jak zwykle chcialem otworzyc auto za pomoca pilota i po paru probach nie udalo sie,zmarznieci weszlismy do srodka otwierajac manualnie zamek w drzwiach,lecz niestety to nie wystarczy by odpalic samochod,poniewaz za pomoca pilota musze otworzyc samochod by go odpalic czyli problem z immo.lecz po paru razach przyciskania pilota udalo sie i dobrze by bylo gdyby na tym cala historia skonczyla sie dobrze.
Dwa dni temu pojawil sie ten sam problem,probowalem otworzyc samochod i nic!!!
stalem i wciskalem pilot w kazdym miejscu i na wszelki sposob by tylko odpalil,poniewaz do dnia dzisiejszego auto stoi w niefortunnym miejscu,i du*a blada...

Na wstepie pomyslalem sobie ze to wina kluczyka wiec poszedlem po zapasowy i niestety klapa ,zero reakcji,no wiec pomyslalem ze sa to baterie i rowniez je zmienilem zakodowalem tak jak trzeba i NIC!!

Wyjalem czujnik z nad lusterka i pomyslalem ze moze jest cos nie tak z zimnymi lutami,
czujnik to siemens E53724(M)

POMOCY,czy jest jakis sposob na samodzielne zdjecie immo.
Obecnie mieszkam w Niemczech dlatego tutaj szukam pomocy.

Ps:przepraszam ze nie uzywam polskich znakow ale niestety takowych nie posiadam na klawiaturze.

[ Dodano: 2007-12-03, 16:40 ]
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=337


Temat: [Megane I phII] Mam taki mały roblem z alarmem prosze o pomo
mam jeszce jedno pytanie bo juz sam nie wiem czy jest to alarm seryjny czy poprzedni właściciel go zamontował , bo nie dostałem jakiegos dodatkowego pilota czy cos takiego ale mam tak kluczyk z przyciskiem do otwierania drzwi i albo nie pasuje on do zamka albo poprostu zamek był dawno nie urzywany (musze prysnac mu cos do srodka) tak jak juz mówiłem mam czujniki wewnatrz kabiny ,ale moje dodatkowe pytanie ile rodzaji kluczyków było w tej megance bo ja mam ;
-kluczyk z przyciskiem który pasuje do stacyjki i otwiera drzwi z guzika ale jeszce niewiem czy otwiera sie tym kluczykiem tez drzwi z zamka
-kluczyk do relingów
-i kluczyk do skrzyni ale tez niewiem czy jest on seryjny (bo kluczyk ma napisane na sobie gerda)
no i oczywiscie jeszce jedne komplet tych wszystkich kluczy

troche moze to wszystko napisałem ze namieszane jest ale jakos niemam dzisiaj weny do pisania czekam na odpowiedz z górki dzieki


ps o własnie zapala mi sie od czasu do czasu kontrolka poduszek ale szybko gaśnie co to moze byc ?
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=8083


Temat: [Megane I phI] czujnik zamka
witam
mam problem taki ze zamukł mi czujnik od zamka centralnego pod lusterkiem bo sie tam woda lała i wysiadł całkem . musz teraz recznie drzwi otwierac i kod z imo wpisywac przed odpalenie. Mozna zalozyc inna płytke od tego czujnika z jakiego rozbitego megane? czy trzeba to w ASO zrobić?
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=4811


Temat: Pomoc/ porada w zakupie i opini tego autka.
Cześć koledzy... Moi rodzice chcą zmienić autko, no i tak znaleźli takie ogłoszenie


Autko to RENAULT MEGANE 1.4 16V, MODEL 2000, WERSJA RXE.

Rok produkcji: 2000, 132 000 km, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 95 KM (70 kW), Pojemność skokowa: 1400 cm3, benzyna, złoty-metalic, Liczba drzwi: 4/5,


- KLIMATYZACJA,
- wspomaganie kierownicy,
- centralny zamek + pilot,
- immobiliser,
- ABS,
- 4x airbag,
- elektryczne szyby x4 (przód i tył),
- elektryczne i podgrzewane lusterka,
- elektryczna regulacja świateł,
- aluminiowe felgi,
- komputer pokładowy,
- welurowa tapicerka,
- podłokietnik,
- skórzana kierownica,
- radio sterowane w kierownicy,
- halogeny,
- czujniki parkowania,
- regulacja kierownicy.

Szczegóły na ---> TEJ STRONIE !. <---


No i mam pytanie... czy taka cena jest dobra jak na takie auto, ten rok i wyposażenie ??

No i co mnie najbardziej interesuje jak się sprawuje taki silnik 1.4 16v w takiej Megance?? Najlepiej właścicieli takiego właśnie silnika. Proszę o opinie i porady.
Dziękuję bardzo.
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=10206


Temat: [Megane II phI] Mam dosyć Renault...
Panowie i Panie, mam serdecznie dosyć badziewia sprzedanego przez firmę Renault pod nazwą Megane II.
Autko kupiłem w zeszłym roku z przebiegiem 103 tys. km potwierdzonym przez wszystkich świętych. Serwisowane do samiutkiego końca w ASO Renault, nawet akumulator w zeszłym roku wymieniony w ASO. Fakturki , wpisy srisy i inne. Kupiłem od pierwszego właściciela który kupił Megi w Polskim salonie. Samochód absolutnie bezwypadkowy ! I co ? Powinno być cacy... Taaa.. Było.... Przez rok wymieniłem :
- KZFR z rozrządem
-4 cewki
-łożyska amortyzatorów
-wentylator nawiewu
-zamek drzwi (pękł)
-sprężyny przód
-komputer UPC (nie podaję ile rzeczy w poszukiwaniu awarii...)
-czujnik położenia rozrządu
teraz odezwała się maglownica do regeneracji lub wymiany - 900zł,
a dziś rano usłyszałem śliczny grzechot z rozrządu. czyli po 21000km i nie całym roku znowu do wymiany słynne koło co w komplecie z zaworem i paskiem wyniesie około 1600zł
W przeciągu nie całego roku wydałem na to g... ponad 5 tys zł i nie wliczam w to rzeczy eksploatacyjnych jak oleje i klocki itp.
Szukałem poprzedniego Scenica ale ta łajza mnie zauroczyła. na dodatek wydawało się że wszystko powinno być w porządku, cena też była z górnego marginesu.
Ale ten samochód to nawet nie mina, to niewypał !
W domu mamy Peugeota 206, poprzednio 306 i łącznie na obydwa nie wydaliśmy tyle kasy przez 3 lata co na Megi przez rok.
Nawet sprzedać tego nie ma jak bo wiecznie coś jest popsute...
Jak widać żadne sprawdzenie samochodu i pewna historia nie zapewniają ochrony przed zakupem totalnej miny...
I co ja mam z tym zrobić ?
Renault dostaje ode mnie
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=21437


Temat: [Megane I phI] Czy warto zainstalowac alarm i centralny zame
Stiga montowałem u kolegi w Nissanie Micra (firma jest konkretna- kupiłem z rana a za dwie godziny pojechałem sobie do łodzi odebrać dla mnie gotową paczkę) Pierwszy raz widziałem tak zorganizowaną firmę.
Co do towaru to nie mam pochlebnych opinii ale to może być również wina mojego montażu tego zamka. Otóż po 3 miesiącach tylko zamyka a nie otwiera auta( może przeciął się gdzieś źle zabezpieczony przewód albo uszkodził się sterownik master albo poszła centralka- nie sprawdzałem bo za miesiąc auto jedzie na giełdę)
Wracając do twojego towaru upewnij się że dasz radę wykorzystać tamten breloczko-kluczyk. Zwróć uwagę że w swoim kluczyku masz kość od immo którą trzeba przełożyć tak aby jej nie uszkodzić i mogą różnić się mocowania samego grota.
Co do czujnika udaru to jest kiszka nie warta uwagi. Jeżeli chcesz mieć alarm to tak samo jak byś włożył migającą diodę która ma to symulować.
Zwróć uwagę lepiej aby centralny wraz z alarmem uruchamiać z osobnego pilota niż bawić się w przekładki. A jak chcesz alarm to tylko czujniki ruchu a nie udarowe.
Ja u siebie w megance montowałem innej taniej firmy z allegro i jestem na razie zadowolony. Z tym że ja na konsoli już miałem zamontowany przycisk od zamków i siłowniki mi chodziły i tylko musiałem się pod nie podłączyć.
Ja Tobie zalecał bym się zastanowić nad takim zestawem:
http://www.allegro.pl/ite...cz_wstrasu.html
Zabezpieczysz się (nigdy nie do końca) w czujniki ruchu co lepiej zadziała niż czujnik udarowy który może być dodatkiem.
Montaż jest banalnie prosty ale wymaga cierpliwości i troszkę własnego wkładu. Jedynie co może być przeszkodą to montaż siłowników w drzwiach ale umiejętne dopasowanie blaszek i drutów może zdziałać cuda. Na pewno dostarczana przez nich wiązka jest za krótka i trzeba zabezpieczyć się w dodatkowe przewody. Piloty w formie breloczka pozbawią cię problemów z przekładaniem grota kluczyka. Tak więc jeżeli do roboty bo montaż jest możliwy ale wiedź że żaden alarm nie zabezpieczy twojego samochodu ale jedynie może dać lżejsze sumienie.
Ja pierwszy centralny zamek montowałem w maluchu. To były czasy.
aha. Do tej pory montaż samego centralnego zajmuje mi coś około 5 godzin ale to zależy jaki jest problem w przeprowadzeniu wiązki przewodów.
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=9032


Temat: [N16] Czy warto kupic Almere N16
Zdecydowanie TAK.
Od grudnia 2007 jeżdżę 2,2 Di i przez ten okres, nie miałem żadnych nieprzewidzianych awarii, które unieruchomiły auto. Wymieniam na bieżąco olej, filtry, mat. eksploatacyjne.
Jedynymi awariami, o ile takowymi można je nazwać, były blokujące się tłoczki w zaciskach ( raz przednie i raz tyle koło ), zablokowany zamek bagażnika oraz wymiana uszczelniacza półosi i łożysk u machera z Siedlec ( na obu forach jest sporo osób, które korzystały z jego usług ).
Co do wspomnianej pompy, ta sama jest/była w Oplu, Fordzie, BMW, Saabie, a nawet Audi 2,5 TDI. Nie jest to bolączka auta ( poczytaj forum OPEL24 ), gdzie te same pompy padają znacznie częściej ( być może również dlatego, że opli jeździ więcej )
Porównujesz podróż almerą ze świadomością awarii pompy z podróżowaniem primerą z 2.0 TD ale ani słowem nie wspominasz o możliwym przegrzaniu tegoż silnika, wydmuchaniu uszczelki pod głowicą czy w końcu o pękniętej głowicy.....
Porównanie nie na miejscu, równie dobrze możesz porównywać z każdym innym autem dowolnej marki i ew. usterką, która MOŻE, ale NIE MUSI wystąpić.
Usterek, które sprawią że staniesz na drodze, nie ma no chyba, że zaniedbasz auto tak, że stanie się to na Twoje własne życzenie.
Czujnik położenia wału - nie słyszałem żeby takie dręczyły 2,2, a bardziej 1,5 DCi ( ten sam silnik jest w Renault i doskonałym przykładem tej awarii, jest moja bratowa i jej Meganka z 2006 r )
Przepływomierze, owszem psują się, ale nie padają jak mrówki po muchozolu, a koszt w ASO nie przekracza 350 zł ( wiem, że można również czyścić te niby niesprawne ).
Turbina, przy odrobinie dołożonych starań, padnie w każdym aucie ( nagminne awarie są w Lagunie gen II ), nie jest to usterka charakterystyczna dla N16.
Rdzewiejąca klapa, moja alma ma w dowodzie datę prod. 2003 ( de facto musi to być 2002 ) i nic nie zauważyłem, a ostatnie dwa lata almera garaż widziała jedynie w centrach handlowych.
Opadające drzwi - nie wiem, mam wersję 5D ( poprzednie auto Astra II 3D, po wygłuszeniu rzeczywiście trochę siadły, ale z racji swojej długości, wcale się nie dziwię )
Spalanie oleju - ile ludzi tyle zdań, czytałem wiele postów osób, które w almerach i primerach mają już konkretne przebiegi, a problemu nie zauważyli.

Spalanie w 2,2 - pod moimi postami masz średnie spalanie. Na NKP jest odnośnik do mojego loginu na spritmonitor.de. Mistrzem oszczędności na pewno nie jest, a obecnie produkowane auta z podobnymi dieslami, mające o 50% więcej mocy, spalają podobnie. Niestety, konstrukcja nie jest najnowsza ( moim zdaniem to jeden z jej plusów ), a samo auto ok 1350kg, nie należy do najlższejszych.

Jakiś czas temu, na NKP wywiązała się dyskusja na temat N16 w 2,2
Konkluzja była taka ( zresztą ja do niej też się przychylam ), że byłoby to naprawdę wzorcowe auto, ALE z motorem 1,9 TDI i zawieszeniem Leona
A tak? A tak to jest tylko Almera, nierzucająca się w oczy, bez super osiągów, za to bardzo przyjazna użytkownikowi.
Źródło: nissanzone.pl/viewtopic.php?t=991